top of page

Vegan Beyaz Peynir


Evet, evet. Hem de Vegan. 🌱 Annem Peynirini Nasıl Yaptığını Anneanneme Anlatırken Bunu Bitkisel Süt ile Yapsak Nasıl Olur Diye Düşündüm ve Hemen Yerli Çiğ Badem Aldım.

1️⃣ 1 Paket (170 gram) Çiğ Bademe Üzerini Geçecek Kadar Su Ekledim ve Sabaha Kadar Dinlendirdim. 2️⃣ Ertesi Gün, Bademlere 1 Litreye Yakın Su Ekleyip Hepsini Mutfak Robotundan Geçirdim. Posayı Süzdüm. Şu An Elimizde Badem Sütü Var. 3️⃣ Badem Sütünü Tencereye Döküp Orta Ateşte Karıştırmaya Başladım. Kaynama Aşamasına Geldiğinde İsteğime Göre Tuz Ekleyip 5 Yemek Kaşığı Limon Suyu Ekledim. Limon Suyunu Ekledikten Sonra 2-3 Kez Daha Karıştırdım ve Ocağın Altını Kapattım. 4️⃣ 1 Saat Tencere İçerisinde Dinlenen Karışım, Limon ile Kesilmiş Hale Geldi. Annem, Sirke ile de Kesebilirsin Sütü Dedi, Ancak Ben Limon Tercih Ettim. Bu Kesilen Karışımı -Varsa- Tülbent Bez İçerisine Yerleştirip Sarın ve Bir Kap Üzerinde Bekletin. Kesilen Karışım, 9 Saat Bu Şekilde Bekleyerek Suyunu Altındaki Kaba Salacak. Eğer Beziniz Yoksa, Benim Gibi Karışımı Süzgeç Üzerinde Bekletebillirsiniz. Üzerini de Bir Kapak ile Örttüm. 5️⃣ 9 Saat Sonra Şimdi Bu Beklettiğimiz Karışımı Buzdolabına Yerleştiriyoruz. Sabaha Kadar Dolapta Bekliyor. İşte Bu Kadar. Çiğ, Badem, Limon ve İsteğe Göre Tuz ile Vegan Beyaz Peynirimiz Hazır. Ne Sert Ne de Krem Peynir Kadar Yumuşak Bir Beyaz Peynir. Eğer Kıvamını Kaşara Yakın Bir Sertlikte İsterseniz, O Zaman Tencerede Kaynatırken Biraz Patates ya da Pirinç Nişastası Ekleyebilirsiniz.

Bugün Kahvaltının Yıldızı, Ev Yapımı Vegan Beyaz Peynirim.

1.624 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page