top of page

Bal Kabaklı Turta


Güneşli Bir Pazar Gününde Tatlımız; Bal Kabaklı Turta. 😍 Pazarlarda Bal Kabakları Görünmeye Başladı. Bal Kabağı Tatlısı Hep Yapıp Yenir. Bu Sefer de Turta Yapayım Dedim. 😋 Tabanı İçin; 1 Su Bardağı Una 1/2 Su Bardağı Bitkisel Süt, 1 Yemek Kaşığı Esmer Şeker, 1 Çay Kaşığı Tarçın, Çok Az Zencefil ve 1 Yemek Kaşığı Pirinç Nişastası ile 1 Çay Kaşığı Chia Tohumu Ekledim. Hepsini İyice Karıştırıp Yuvarlak Hale Getirdim ve Dinlenmesi Adına Buzdolabına Yerleştirdim. Püre Kısmı İçin; 1 Kilo Dilimlenmiş Bal Kabağını Su ile Yumuşayana Kadar Haşladım. Mutfak Robotunda; Bal Kabaklarına 1/2 Su Bardağı Bitkisel Süt, 1 Çay Kaşığı Tarçın, 1/2 Su Bardağı Esmer Şeker, Çok Az Zencefil, Tuz, 1/2 Su Bardağı Sıvı Yağ ile 1 Su Bardağına Yakın Pirinç Nişastası Ekleyip Hepsini Karıştırdım. Suda Bekletilmiş ve Jelleşmiş Chia Tohumları ya da Agar Agar da Ekleyerek Pişerken İyice Katı Bir Kıvam Almasını Sağlayabilirsiniz Dilerseniz. 😊 Önceden Isıtılmış Fırında; 30 Dakika 180 Derecede, 30 Dakika 150 Derecede Pişirdim. 1 Saate Yakın Dışarıda Dinlendirdim ve Servise Hazırladım. Not: Eğer Dinlendikten Sonra İç Kısmı Size Göre Sıvı Gelirse Turtayı Buzlukta Bekletip O Şekilde de Servis Edebilirsiniz. İki Türlü de Çok Lezzetli.

91 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Armutlu Kek

bottom of page