top of page

Şekersiz Aşure


En Sevdiğim Tatlılardan Aşure (Noah’s Pudding). Üstelik Rafine Beyaz ya da Kahverengi Şeker Kullanmadan Yaptım. Çok Lezzetli Oldu. 🙈 Geriye Tarifi Sizlerle Paylaşmak Kaldı. 1 Su Bardağı Aşurelik Buğdaya Üzerini Geçecek Kadar Su Ekleyip Haşladım. Haşlandıktan Sonra O Haliyle Kapağını Kapatıp Ertesi Güne Kadar Dinlendirdim. Ertesi Gün Buğday İyice Şişmişti ve Çok Az Suyu Kalmıştı. Karışıma; Dilimlediğim Kuru İncir, Kuru Kayısı, Kuru Üzüm, Kuru Dut gibi Meyveleri Ekledim ve Tekrar Üzerilerini Geçecek Kadar Su ile 2 Su Bardağı Hindistan Cevizi Sütü Ekledim. İyice Kaynayıp Hafif Fokurdayana Kadar Aralıklarla Karıştırdım. Yaklaşık 1-2 Saat İçerisinde Aşuremiz Şekersiz Haliyle Hazır Hale Geldi. (Pişerken Buğdayınız Daha Çok Su Çekebilir. Böyle Durumlarda Kaynamış Su İlavesi Yapabilirsiniz.) Yaklaşık 30-35 Dakika Dinlenen Aşuremizi Tatlandırma Zamanı Geldi. 1,5 Su Bardağı Agave Şurubunu Yavaş Yavaş Tencereye Eklemeye Başladım. Her Eklemede Aşureyi Sağdan ve Soldan İyice Karıştırdım. İşlem Sonrası Soğuması, Dinlenmesi ve Kıvam Alması için Tencerenin Ağzını Açık Bırakarak Aşureyi Beklettim. 😍 Agave Şurubu Yerine Marketlerde Yaklaşık 14-15₺’ya Satılan Sıvı Elma Şekeri ya da Vegan Bal Kullanabilirsiniz. Vegan Bal Kullanacaksanız Ölçüsü 1 Su Bardağı Olabilir. Aşurenin Üzerini; Badem, Ceviz, Fındık, Antep Fıstığı, Tarçın ve Olmazsa Olmaz Nar ile Bol Bol Süsledim. 😇 Afiyet Olsun.

45 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Armutlu Kek

bottom of page