top of page

Victoria Pastası


Günün Tarifi, İngiltere’den Geliyor. Üstelik Bir Kraliyet Pastası. Tarifi, BBCFood Servisinden Aldım.


300 ml Bitkisel Süte 1 Yemek Kaşığı Sirke Ekleyip Karışımı Biraz Beklettim. Bu Sırada Ayrı Bir Kapta; 2 + 1/4 Su Bardağı Una 1 Su Bardağı Şeker ile 1 Çay Kaşığı Kabartma Tozu Ekledim. Kuru Malzemeleri İyice Karıştırıp Ayrı Bir Kapta Beklettiğim Sirkeli Bitkisel Sütü Karışımı Çırpıcı ile Çırparken Yavaş Yavaş Eklemeye Başladım. Ardından 150 ml Sıvı Yağı da Ekleyerek Yumuşak Bir Kıvam Alana Dek Çırptım. Hazır Hale Gelen Karışımı, Eşit Ölçüde İki Pasta Kalıbına Bölüştürdüm. Önceden Isıtılmış 180 Derecelik Fırında 35-40 Dakika Pişirdim. Fırından Çıkınca Önce Dinlendirdim, Sonra Kalıplardan Çıkardım.


Pandispanyalar Dinlenirken Kreması için 1/2 Su Bardağı Hindistan Cevizi Yağına 2 Su Bardağı Pudra Şekerini Ekleyip Kıvam Alana Kadar Makine Kullanmadan Karıştırdım.


Pandispanyalarım Hafif Kabardığı için Üst Kısımlarındaki Kabarık Bölümleri Keserek Pasta Tabanlarına Düz Bir Görünüm Verdim. Tabana Önce Frambuaz Reçeli Sürüp Sonra Kremadan Sürdüm. Diğer Tabanı Üzerine Kapatıp Kalan Kremayı Tekrar Üst Kısmına Sürdüm. Çilek Dilimlerini de Dizip Pembe Pudra Şekeri ile Süslemeyi Tamamladım.


Not: ml Ölçümleri için Migros’tan Paşabahçe’nin Ölçü Bardağını Kullanıyorum.

425 görüntüleme1 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Armutlu Kek

bottom of page