top of page

Yaban Mersinli Topkek


İçi Puf Bir Topkek Tarifi Hazırladım Sizin İçin. Ben Yaban Mersini Ekledim Karışıma, Ancak Siz Kuru Meyve, Kakao, Üzüm, Ceviz.. Yani Ne İsterseniz Onu Ekleyebilirsiniz.


Annem de Bu Keki Çok Beğendi, ve Tarif Defterine Not Etti Hemen. O Zaman Sıra Sizde. 1,5 Su Bardağı Una; 1 Su Bardağı Bitkisel Süt, 1/2 Su Bardağı Dut Pekmezi, 1/2 Su Bardağı Zeytinyağı, 1/2 Çay Kaşığı Şekersiz Vanilin, 1 Paket Kabartma Tozu ve Çok Az Tuz Ekledim. Hepsini Çırpma Teliyle İyice Karıştırıp Kuru Yaban Mersini Ekledim ve Silikon Kek Kalıplarıma Boşalttım. Önceden 170 Derecede Isıttığım Fırında 25 Dakika Pişirdim.



Kekleri Fırından Çıkardıktan Sonra 30-35 Dakika Kadar Dinlendirin. Ben Şeker Yerine Pekmezle Yaptığım İçin Rengi Doğal Olarak Kahverengi Oldu. Siz Dilediğiniz Tatlandırıcı ile Yaparak Rengini Açabilirsiniz.

284 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Armutlu Kek

bottom of page